Weefwerk

Weefwerk
Wát een vrijheid voor het weefwerk.. eindelijk van het getouw

vrijdag 3 augustus 2012

Het is een tijd geleden dat ik heb geschreven op het blog. Veel gemaakt: Wijde T-shirts voor de grote kleindochters, jurkje en rokje voor de kleinste kleindochter, reparaties op de naaimachine gedaan, wol gesponnen op een hele mooie zomerdag en geprobeerd samen met mijn zus een jasje te maken voor haar, maar dat zit erg tegen.
Ik ga nog een aantal T-shirtjes voor de kleinzoons maken en ik heb stof gekocht voor mezelf.

Maar wat ik vooral heb gedaan , is op mijn 10 jaar oude kater "passen", want hij wordt momenteel belaagd door een 2-jarige nieuwkomer van de overkant.
Poei (onze kat)  is een relaxte kat, hij kwam voorheen niet over de straat en daar waren wij erg blij mee, want het is bij ons erg druk. De andere kater komt hem steeds opzoeken en maakt vreselijk veel kabaal en belaagt Poei.
Wij merken aan Poei dat hij erg nerveus is geworden, terwijl hij wel wat "in de mouwen" heeft.
Als die andere kater niet weggejaagd wordt, blijft deze de hele dag Poei achtervolgen, dus af en toe geef ik de bloemetjes én de kater even water. Dan is het even een half uurtje rustig.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verhaal over jou kat, sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel vervelend voor jou en Poei dat de kater van de overkant zo volhardend is. Onze katten zijn altijd binnen; hier in de buurt zijn heel veel katten. Onze Boony en Spike vinden het prima zo en wij ook.
    Wat ben je lekker aan het spinnen. Je zorgt er dus ook voor dat de familie in het nieuw komt. Ik vind spinnen ook geweldig om te doen, maar kom er bijna niet aan toe. Erg jammer.....
    De schilder is deze week nog niet geweest; zo zitten we wel erg lang in de rotzooi....er staat een steiger hoger dan het dak voor ons huis; zou vandaag weggehaald worden, dat moet ik nog zien.... Afwachten... Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen